Dolce Vita Cabriolet

lancia-aurelia-b24-convertible-pininfarina-giuliano-bensi-cover

Svako dete koje je odrastalo ranih devedestih godina seća se ove jedinstvene siluete. Naslagana sa zajedno sa drugim automobilima u prodavnicama igračaka, BBurago Lancia Aurelia odskakala je od tada aktuelnih Ferrarijia, Bugattija, Porschea i Lamborghinija, pre svega svojom bebi plavom bojom, a onda i nežnim linijama. Istini za volju, većina nas je tada birala automobile sa postera, naslovnih strana i Turbo žvaka, ali kako su godine prolazile, lepota Lancie Aurelie se izdigla u prvi plan. Zahvaljujući kolekcionaru Đulijanu Benciju, jedna Aurelia B24 Cabriolet iz 1958. godine posetila je Beograd povodom manifestacija 24 sata elegancije, a mi nismo propustili priliku da sa starim prijateljem razgovaramo o njoj.

Kolekciju gospodina Bencija čine retki, ekskluzivni i istorijski značajni italijanski automobili sa potpisima poznatih karoserističkih kuća, a kao i njegova Cisitalia, i Lancia Aurelia na boku nosi Pininfarinin grb. “Uvek sam voleo Lanciu, a posebno model Aurelia” počeo je Benci: “Imam trkačku Aureliu B20, i ona mi donosi mnogo zadovoljstva u vožnji.” U potrazi za sledećom Lanciom u kolekciji, gospodin Benci je 1993. godine došao do Rima: “Prethodni vlasnik automobila mi je rekao da je učestvovao u snimanju poznatog filma Il Sorpasso sa Vitorijom Gazmanom i Žan-Lujem Trentinjanom. U filmu su tada korišćena dva automobila, ali je jedan doživeo nezgodu, pa je druga tablica stavljena na ovu Aureliu i film je uspešno završen.”

Kada je automobil kupljen, mogao je da se vozi, ali je bio zapušten, te je Benci otpočeo opsežnu restauraciju. Tada, automobil je ofarban, motoru je udahnut novi život, a enterijer je ponovo presvučen u crvenu kožu. Time je jedna od trista proizvedenih Aurelia Cabriolet vraćena na put. Osim u brojevima, razlike između modela B24 Cabriolet i B24 Spider su u izgledu vetrobranskog stakla koje je na Spideru zakrivljeno i iz jednog dela, te u tome što Spider takođe nema bočne prozore.

“Ja volim automobile sa više energije, ali Lancia je lepa na drugačiji način. Ovaj automobil je tih, i on je simbol dolce vite, Rima sa kraja pedesetih. Snaćna je, ali je ipak za sporu vožnju, sa laktom na vratima i prelepom ženom na drugom sedištu.” Kada nije brižno garažirana, Aurelia zajedno sa Đulijanom posećuje revijalne relije i vožnje, među kojima se izdvajaju Giro di Sicilia, reli Avecano-Rim na kom učestvuju samo dvosedi bez krova. Sa istorijske strane, gospodin Benci je istakao da Aurelia nosi posebno mesto u istoriji Pininfarine kao njihov prvi kabriolet. To je samim tim čini posebnim draguljem kolekcije i još jednim važnim delom istorije najčuvenije italijanske karoserističke kuće.

Direktan susret sa ovim nesvakidašnjim delom italijanske automobilske istorije vratio nas je u detinjstvo i omogućio da osetimo automobil koji smo nekada samo držali u rukama. Na trenutke, osećali smo se kao da smo ponovo ispred velikih kartonskih kutija iz kojih su nam maštu golicali drečavi egzotični automobili. Pitanje koje smo sebi postavljali je da li bismo ponovo izabrali Ferrari F40 ili Lamborghini Diablo? Vrlo verovatno. Ali, da li bismo se lagano odvezli u sumrak u pravoj, velikoj Lanciji Aureliji? Bez trunke sumnje, odgovor je da!

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

Pošaljite prvi komentar